Hoe mobiel marketing uw bedrijf zal veranderen

Hoe mobiel marketing uw bedrijf zal veranderen, leest u hier!

Uw bedrijf in België, ongeacht wat voor soort bedrijf het is, heeft veel werk voor de boeg, vooral als u nog geen gebruik heeft gemaakt van mobiele marketing. Hoewel men misschien een beetje bestand bent tegen verandering (begrijpelijk), is verandering een onderdeel van het leven en een groot deel van het bedrijfsleven. Als u deze wijzigingen niet aanbrengt in uw eigen bedrijf, kunt u erop vertrouwen dat u concurrentie heeft. In dat geval moet men onderzoek doen en natuurlijk zorgen dat u de nieuwste en beste gebruikt als het gaat om technologie.

Wat is mobiele marketing? Waarom omarmen zoveel bedrijven het op dit moment? Er zijn eigenlijk een paar redenen, maar de eerste en belangrijkste is de Short Messaging Service (SMS). Dit is de service die het meest wordt gebruikt als het gaat om mobiele berichten, en u heeft er waarschijnlijk vandaag zelf behoorlijk wat teksten mee verstuurd. Dit zijn zeer eenvoudige berichten en bijna elk abonnement voor mobiele telefoons wordt meegeleverd. Hoewel sms-berichten ooit een premiumservice waren, zijn ze nu onbeperkt, terwijl gespreksminuten op de gemiddelde mobiele telefoon in beperkte hoeveelheden ongeveer € 25 per maand kosten. Dat gezegd hebbende, is het geen verrassing dat veel bedrijven toepassingen gebruiken of zelfs ontwikkelen die profiteren van het sms-berichtensysteem.

Verder dan sms, heeft men ook de mogelijkheid om Android-gebaseerde games voor uw advertenties te gebruiken. Met deze methode kunt u advertenties daadwerkelijk in games invoegen, zodat degenen die spelen al uw advertenties te zien krijgen. Het helpt natuurlijk als de game in kwestie behoorlijk verslavend is. Dit kan in de vorm van een game lijken op Candy Crush, of u kunt een aantal van de leukste RPG’s uit de jaren negentig nabootsen. Dit is een geweldige manier om mensen te betrekken bij het overwegen van enkele technische beperkingen van de Android- en iOS-apparaten op de markt.

QR- of Quick Response-codes zijn een andere geweldige manier om klanten of abonnees te winnen. Dit zijn tweedimensionale codes die kunnen worden gescand via een app op de smartphone, en als gevolg daarvan. de gebruikers worden omgeleid naar uw website of uw sociale mediapagina, afhankelijk van hoe u de QR-code heeft ontworpen.

Voordat u daadwerkelijk SMS of Push Advertising kunt gebruiken, is het belangrijk dat u de toestemming van uw potentiële klanten krijgt. Een van de slechtste bewegingen die u kunt maken in het digitale tijdperk, vooral bij mobiele marketing, is eenvoudigweg aannemen dat uw klant mobiele berichten van u wil ontvangen. Zelfs als u geen sms-berichten verzendt, voelt de klant zich nog steeds geschonden en voelt hij nog steeds dat zijn telefoon iets heel persoonlijks is. Je hebt veel werk te doen, vooral als je een bedrijf wilt bouwen dat mobiel marketing goed gebruikt. Ben je klaar om deel te nemen aan de volgende generatie mobiele marketing? Ben je voorbereid op wat komt? Zo ja, dan is het tijd om onze technische generatie te omarmen. Meer weten wat mobiel marketing uw bedrijf kan betekeken? Neem dan contact met ons op.

More from our blog

See all posts