Zoekmachine optimalisatie Antwerpen

SEO Antwerpen » SEO expert Antwerpen » SEO specialisten Antwerpen » Zoekmachine optimalisatie Antwerpen

Wat is Zoekmachine optimalisatie Antwerpen

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is op ieders lippen, maar wat betekent het acroniem, waar staat het voor en wat betekent het? Wat zijn de doelen van zoekmachine optimalisatie en met welke maatregelen kunnen deze worden bereikt? En wat is het verschil met SEA en SEM? Dit artikel is bedoeld om op een begrijpelijke manier enig licht te werpen op het onderwerp en nieuwkomers te bieden op het gebied van initiële oriëntatie.

SEO Antwerpen is een afkorting en staat voor de Engelse term “Search Engine Optimization Antwerpen”, wat niets meer betekent dan zoekmachine optimalisatie. Per definitie betekent dit alle maatregelen die ertoe leiden dat een website organisch is, dat wil zeggen onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines voor relevante zoektermen zoveel mogelijk vooraan.

Zodra u uw eigen zoekgedrag op Google, Bing en Co. weerspiegelt, kunt u snel de vraag beantwoorden waarom het belangrijk is om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan. In de regel klikken we na een zoekmachineonderzoek op een van de eerste drie tot zes resultaten. Aangezien de topvermeldingen betaalde advertenties zijn, ontvangen alleen de topplaatsingen veel klikken. Websites die niet op de eerste pagina van de zoekresultaten staan, worden nauwelijks bezocht door zoekmachines. Of wanneer hebt u voor het laatst naar de resultaten op de volgende pagina’s gekeken?

Doelstellingen van zoekmachine optimalisatie (SEO)

Hoe beter een webpagina scoort onder een zoekterm, hoe beter de zichtbaarheid, hoe hoger de klikfrequentie, hoe meer bezoekers kunnen worden geregistreerd en, idealiter, hoe groter de omzet. En niets anders gaat uiteindelijk over het optimaliseren van de verkoop, of op zijn minst het verhogen van het bewustzijn. Om niet verdwaald te raken in de pool van miljarden websites en helemaal te worden opgemerkt, maakt men gebruik van zoekmachine optimalisatie.

Het feit dat we al tevreden zijn met de eerste zoekresultaten is te wijten aan de algoritmen van de zoekmachines. Op basis van verschillende criteria bepaalt het algoritme de plaatsing van elke webpagina in de index van de zoekmachine. Het algoritme van Google is zo geavanceerd geworden dat het op basis van onze zoekopdracht, maar ook op basis van ons eerdere zoekgedrag en onze geografische locatie, zoekresultaten weergeeft in afnemende volgorde van relevantie en in bijna 100 procent van alle gevallen optimaal voldoet aan onze behoeften aan informatie of entertainment.

Als u uw positie in de zoekresultaten wilt verbeteren, moet u eerst de criteria kennen die het algoritme gebruikt voor zijn berekeningen. Gezien het marktaandeel van Google, dat momenteel ongeveer 95 procent bedraagt, concentreert men zich in de context van SEO vooral op de criteria van de Amerikaanse reus. En deze zijn, zoals we vandaag weten, minstens 200 verschillende, maar veranderen ook regelmatig.

Zoekmachine optimalisatie SEO is meer dan Google en meer dan ranking

Wat is SEO Antwerpen?  Hoewel zoekmachine optimalisatie (SEO) nog altijd de taal is in verband met Google, wordt de term niet om een ​​reden universeel gebruikt. Naast de zoekmachines die het hele World Wide Web doorzoeken, zijn er ook gespecialiseerde zoekmachines. Een van hen is A9, beter bekend als Amazon. Veel gerichte productonderzoeken worden niet langer gedaan bij Google, maar rechtstreeks van het postorderbedrijf. En net als bij Google bepaalt een gecompliceerd algoritme welke zoekwoorden bovenaan staat. Het Amazon-voorbeeld laat nog duidelijker zien hoe nauw de positie in de zoekresultaten rechtstreeks verband houdt met de verkoop. En het voorbeeld maakt duidelijk hoe ver het gebied van zoekmachine optimalisatie echt gaat. Zelfs binnen Google kan worden getarget op verschillende geoptimaliseerde services, bijvoorbeeld voor het vaak ten onrechte verwaarloosde zoeken naar afbeeldingen.

Een website is zeker het eerste doel van de klassieke zoekmachine optimalisatie. Maar omdat het niet alleen gaat om het optimaliseren van de zichtbaarheid en positie, maar ook om het verhogen van klik- en conversiepercentages, is SEO veel meer. Of een zoekmachine-gebruiker daadwerkelijk op een resultaat klikt, hangt ook af van het ontwerp en de inhoud van het zogenaamde fragment, het kleine tekstfragment inclusief paginatitel, wat het resultaat is en behoorlijk beinflussbar. En totdat er daadwerkelijk een succesvolle interactie is voltooid, moeten er nog meer hindernissen worden genomen.

Zoekmachine optimalisatie Antwerpen SEO: structuur in on-page en off-page optimalisatie

De optimalisatiemaatregelen voor zoekmachines zijn grofweg onderverdeeld in optimalisatie op en naast de pagina. On-page optimalisatie omvat alles waarmee u rekening moet houden bij het ontwerpen, maken en onderhouden van een website. Neem contact op met onze online marketing bureau Antwerpen of bel 014-890732.

More from our blog

See all posts