8 SEO-fouten om te vermijden

  • April 3, 2019
  • SEO

Zoekmachine optimalisatie » SEO kennisbank « SEO Blog | 8 SEO-fouten om te vermijden

8 SEO-fouten om te vermijden

Welke SEO-fouten moet u vermijden als u uw SEO-prestaties in 2019 wilt maximaliseren?

8 Veel voorkomende SEO-fouten (dat maakt zelfs professionals)
De eerste SEO-fout is:

1. Niet bijhouden van uw prestaties
De beste manier om hierover na te denken, is door te onthouden  is: “Je kunt niet beheren wat je niet kunt meten”.

U moet uw SEO-prestaties volgen als u deze wilt verbeteren. Nu is de vraag … wat zou u moeten volgen?

Welnu, dat brengt me bij  SEO fout # 2, wat …

2. Niet de juiste SEO-KPI’s volgen
De waarheid is dat de meeste SEO nieuwkomers zich richten op individuele keyword rankings. Hoewel rankings een waardevolle key performance indicator zijn, is de beste SEO KPI organische groei van het zoekverkeer.

Het doel van SEO is om meer verkeer te krijgen. Verlies dat nooit uit het oog.

3. Niet nadenken over ROI
De meeste mensen starten lukraak SEO-campagnes en vertrouwen op giswerk. Dit kan soms werken omdat je actie kunt ondernemen, herhalen en pivoteren.

In de meeste gevallen moet u echter de ROI van uw acties overwegen VOORDAT u ze neemt.

Wat bedoel ik?

Er zijn maar weinig verschillende ROI-berekeningen om te overwegen in een SEO-campagne, maar het belangrijkste is:

Wat is de ROI van het targeten van een zoekwoord waarin u bent geïnteresseerd?

In dit geval kan een beetje voorbereidend werk een lange weg gaan en u helpen voorkomen dat u op zoek gaat naar zoekwoorden die niet echt de moeite waard zijn.

U kunt als volgt de toekomstige ROI van een zoekwoordtarget berekenen:

4. Geen SEO-audit uitvoeren …
… VOORDAT u begint met het proberen om SEO te doen.

Ik geloof echt dat het belangrijkste ding dat u moet doen als u betere SEO-resultaten wilt, het uitvoeren van een SEO-audit is.

SEO-audits zijn een van onze favoriete activiteiten omdat het alle problemen met uw SEO-prestaties onthult.

Met “betere” beslissingen bedoelen onz SEO specialisten dat u uw acties kunt prioriteren op basis van wat de grootste impact heeft.

5. Uw site-architectuur niet in kaart brengen
Een goed ontworpen sitearchitectuur kan om verschillende redenen een positieve SEO-impact hebben.

Ten eerste helpt een sterke sitearchitectuur Google om uw website efficiënter te crawlen, waardoor Google uw pagina’s sneller kan indexeren.
Ten tweede zal een sterke sitearchitectuur de algehele autoriteit van uw site vergroten, waardoor het rangschikken veel eenvoudiger wordt. Met andere woorden, u zult niet zoveel backlinks nodig hebben om te rangschikken.
Ten slotte kan een effectieve sitearchitectuur u helpen meer conversies te genereren omdat u gebruikers naar uw belangrijkste pagina’s leidt. Laten we naar de zesde SEO-fout gaan en dat is:

6. Geen prioriteit toekennen aan gebruikerservaring (UX)
Een van de beste manieren om de SEO-prestaties te verbeteren, is het optimaliseren van de UX van uw site.

Eigenlijk:

Abobe ontdekte dat:

“38 procent van de mensen stopt met het gebruik van een website als de inhoud en lay-out onaantrekkelijk is.” – Adobe. Alleen al hierdoor zou je meer waarde hechten aan UX / UI-optimalisatie. Maar hoe optimaliseer je eigenlijk UX?

Er zijn duidelijke UX-optimalisatieacties zoals:

De laadsnelheid van uw website verhogen
Uw site mobielvriendelijk maken
Geen agressieve interstitial-pop-ups gebruiken
En niet met storende advertentieplaatsingen
Maar er is één UX-optimalisatie die van belang is voor SEO, meer dan wat dan ook …

Optimaliseren voor gebruikersintentie.

Wat betekent dat?

Dit betekent dat uw pagina moet voldoen aan de bedoeling van het zoekwoord dat wordt doorzocht.

Meer hierover in een seconde.

7. Richten op de verkeerde zoekwoorden
Sommige mensen springen in en proberen elk sleutelwoord in hun niche te veroveren.

Dit is een heel slecht idee, vooral als u niet over de machtiging van de website beschikt om zoekwoorden met gemiddelde tot hoge concurrentie te targeten.

Als uw website nieuw is, accepteer dat dan en concentreer u op zoekwoorden met een lage concurrentie, zodat u een aantal gemakkelijke overwinningen kunt behalen. Als uw site eenmaal enige autoriteit heeft opgebouwd, kunt u zich richten op zoekwoorden met een hoger volume en een hogere concurrentie.

8. Geen SEO-doelen creëren
Het ontwikkelen van SEO-doelen kan aanvoelen als een tweesnijdend zwaard, omdat je in essentie de toekomst probeert te voorspellen. Aan de andere kant, wanneer u een doelloze SEO-campagne aanvalt, opereert u zonder visie.

U moet de balans vinden in deze vergelijking. Probeer niet het perfecte doel te creëren, want campagnes verlopen zelden volgens plan.

Onze SEO specialisten raden u aan eerst een lag-doel te maken, zoals:

“We gaan ons organische zoekverkeer tegen 31 december 2020 met 100% vergroten.”

Maak vervolgens een hoofddoel om uw lag-doel te bereiken:

“We gaan 12 langwerpige zoekwoord-doelinhoudsitems maken en we gaan 100 kwaliteitslinks naar deze activa verwerven
Feedback verzenden
Geschiedenis
Opgeslagen
Community

More from our blog

See all posts