Algoritme heeft een logaritme

  • April 1, 2019
  • SEO

Zoekmachine optimalisatie » SEO kennisbank « SEO Blog | Algoritme heeft een logaritme & Google en RankBrain

Het algoritme heeft een logaritme van term-bevattende documentfrequentie

Algoritme heeft een logaritme & Google en RankBrain

Idf berekent de logaritme van de inverse van term-bevattende documentfrequentie, die kan worden beschouwd als een breuk: alle documenten over het aantal documenten waar de zoekterm voorkomt. Het effect is dat woorden die zelden in de verzameling voorkomen, belangrijker worden voor relevantie-ranglijsten.

Google en RankBrain

Stopwoorden worden tegelijkertijd gedegradeerd als ze in veel documenten worden weergegeven, soms gedegradeerd tot helemaal nihil wanneer ze in alle documenten van een verzameling worden weergegeven. Als het woord “de” in de 100 van een verzameling van 100 documenten voorkomt, scoort het woord “de” exact nul.

Woorden stoppen of niet stoppen
Om bijvoorbeeld scoren nul te voorkomen, maken we aanpassingen voor het gewenste resultaat. Dat is het soort werk dat u met uw documentcollectie test en bewerkt, en wanneer uw verzameling uitgroeit tot een schaal van het moderne web, dan zult u zich voortdurend aanpassen om de relevantie te verbeteren en spammomentiteiten goedmaken die opduiken.

Pagerank heeft een logaritme
Raad eens welk ander algoritme documenten scoort op een logaritmische schaal? Google’s PageRank.

Dat klopt, de PageRank van Google is een directe afstammeling van het tf * idf-algoritme. Dat wil niet zeggen dat Google de wiskunde niet heeft aangepast aan zijn enorme verzameling webdocumenten. Het is zeker zo in die mate dat het ingewikkeld en zwaar ontwikkeld is geworden.

RankBrain is een component voor het leren van een machine die historische zoekgegevens gebruikt om te voorspellen wat een gebruiker waarschijnlijk zou aanklikken voor een eerder onzichtbare query. Het lost vaak problemen op die Google vroeger tegenkwam met traditionele algoritmen. Het heeft ons talloze keren gered wanneer traditionele algen er uitzien, bijvoorbeeld “Oh kijk een ‘niet’ in de vraagstring! laten we het negeren! “Het vertrouwt op oude gegevens over wat er op de resultatenpagina zelf is gebeurd, niet op de bestemmingspagina.

Het is een solide advies voor webmasters om te negeren wat hij “verzonnen” noemt over de zogenaamde dwell-tijd, domeinautoriteiten, klikfrequentie (op zoekresultaten), enzovoort, omdat alles wat een ondernemende SEO specialist probeert te bewijzen met een beperkte studie, is ontegenzeggelijk verschillende vitale factoren die niet vertaalbaar zijn naar anderen.

More from our blog

See all posts