Basisprincipes van een contentmarketingstrategie

  • March 21, 2020
  • SEO

Heeft u een goed geplande Content Marketing Strategie?

Uw contentmarketingstrategie moet niet worden verward met uw contentstrategie of uw contentplan. U zult deze termen vaak door elkaar gebruiken, terwijl de drie in feite afzonderlijke en noodzakelijke middelen zijn voor elk marketingplan.

Uw contentmarketingstrategie is de reden waarom u inhoud maakt, het publiek dat u helpt en hoe u hen helpt op manieren die uw concurrentie niet kan. Dit houdt meestal in dat contentmarketing wordt gebruikt om hun publiek op te bouwen, zodat ze ofwel de kosten kunnen verlagen, meer inkomsten kunnen genereren of betere klanten kunnen bereiken.

Uw contentstrategie is breder van opzet. Het graaft in het creëren en publiceren van nuttige en bruikbare inhoud. U bepaalt de titels en soorten inhoud en waar u ze publiceert. Sommige zullen op uw website worden geplaatst, terwijl andere naar verschillende websites gaan waar uw publiek waarschijnlijk zal surfen.

Uw inhoudsplan is het tactische document dat precies beschrijft hoe u uw inhoudsstrategie zult uitvoeren en wie alle taken zal uitvoeren.

Uw internetmarketingstrategie moet komen voordat u uw inhoudsplan opstelt. Het is het marketingplan voor uw inhoud, dus het moet de belangrijkste onderwerpgebieden bevatten die u behandelt, de inhoudsmiddelen die u maakt, wanneer en hoe u uw inhoud deelt en eventuele specifieke oproepen tot actie die moeten worden opgenomen.

Met dat gezegd, laten we ons concentreren op wat u in uw contentmarketingstrategie moet opnemen.

Waarom u moet investeren in contentmarketing

Contentmarketing genereert meer dan driemaal de leads voor uw bedrijf als uitgaande marketing, maar kost 62% minder . Niet alleen dit, maar een contentmarketingstrategie kan ook van invloed zijn op andere marketingactiviteiten die u al gebruikt. Een doorlopende contentstrategie kan u bijvoorbeeld helpen meer organisch zoekverkeer op te bouwen, wat de kans vergroot dat uw bedrijf wordt weergegeven in de zoekresultaten voor gebruikers in uw doeldemografie. En als u een inhoudsstrategie heeft, kunt u inhoud krijgen om de inspanningen voor sociale media-syndicatie te stimuleren. Je hebt updates om te delen op sociale media en inhoud die je kunt toevoegen aan je e-mailmarketingcampagnes. U kunt uw beste inhoud gebruiken voor een bestemmingspagina, om de conversies voor een betaalde advertentiecampagne te verhogen.

Contentmarketing is niet beperkt tot alleen blogposts. Je kunt het gebruiken met veel verschillende middelen, waaronder alles van white papers tot video, audio, infographics en meer.

De zakelijke doelen die u hoopt te bereiken met contentmarketing

Denk na over de doelen die u heeft voor uw contentmarketing. Wilt u uw klantenbestand als geheel vergroten? Gemiddelde bestelwaarde verhogen? De kwaliteit van uw klantenbestand verbeteren? Marketingkosten verlagen? Wat is de unieke waarde die u met uw inhoud wilt bieden? Denk na over uw bedrijfsmodel en overweeg zowel kansen als obstakels die u tegen kunt komen tijdens het uitvoeren van het plan.

Uw koperspersona’s en klantreizen

Hier bespreekt u de specifieke kenmerken van het publiek waarvoor u de inhoud maakt. U geeft aan wie ze zijn, wat ze nodig hebben en hoe hun cyclus van inhoudsbetrokkenheid eruit kan zien. Het is ook een goed idee om de inhoud die u tijdens hun kopersreis kunt leveren in kaart te brengen, zodat u hen dichter bij hun doelen kunt brengen.

Uw merkverhaal

Denk na over de berichten die u wilt delen en hoe uw berichten verschillen van wat de concurrentie zegt. Let ook op speculaties over hoe u denkt dat het landschap zal evolueren nadat u de berichten met uw publiek hebt gedeeld.

Distributiekanalen

Geef hier een overzicht van de platforms die u gebruikt om uw merkverhaal te vertellen. Beschrijf voor elk uw doelen, doelstellingen, criteria en processen. Bedenk vervolgens hoe u ze met elkaar verbindt om een ​​naadloze klantervaring en een samenhangend merkgesprek op hun plaats te houden. Als je geen idee hebt waar je moet beginnen, denk dan eens na over de kanalen die je doelgroep gebruikt om contact te leggen met de merken waar ze van houden, zelfs als ze je concurrentie zijn.

Inpakken

Als je merkt dat je moeite hebt om de tijd te vinden om een ​​complete contentmarketingstrategie te ontwikkelen, kun je het proces vereenvoudigen met een plan van één pagina. Dit plan omvat een laserfocus op de doelen die uw bedrijf het volgende jaar wil bereiken, hoe u de voortgang naar die doelstellingen meet, wat de contentmarketing het komende jaar zal doen (merkbekendheid opbouwen, een nieuw product introduceren, enzovoort), en de statistieken die u meet om te bepalen hoe succesvol contentmarketing is. En zelfs als dat nog steeds te veel voor u is omdat u andere zaken in uw bedrijf moet afhandelen, kunt u hier contact met ons opnemen bij JNB Web Promotion SEO specialisten voor advies.

Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe we u kunnen helpen en neem vandaag nog contact met ons op  ! Of boek direct een vergadering met onze CEO Garry Grant klik op de volgende link om een gesprek met John Bertrand te plannen.

More from our blog

See all posts