Hoe negatieve Google-beoordelingen te verwijderen

  • October 8, 2019
  • SEO

Ik weet dat de titel van dit bericht je aandacht trok. Ik weet dat omdat het de eerste vraag is die ik krijg over negatieve beoordelingen. Maar kun men negatieve recensies van Google verwijderen? Het antwoord is ja!

Ik zeg ja als ze de richtlijnen van Google schenden. Nee, als u waardeloze service uitvoert. Met andere woorden, als uw klant een negatieve beoordeling achterlaat omdat uw onderhoudsman vreselijk werk heeft verricht, kunt u de beoordeling niet van Google verwijderen. Maar u kunt het gebruiken als een kans om te verbeteren.

Laten we het hebben over legitieme slechte recensies voordat we ingaan op hoe we het moederschip kunnen krijgen. Ik bedoel Google om het voor u te verwijderen.

Een klant ertoe brengen om zijn negatieve beoordeling bij te werken.
Allereerst, als het zover is dat de klant klaagt door u eerst te bellen en niet wordt opgelost, schaam u dan. Een klant die uw bedrijf belt en klaagt en toch de mogelijkheid heeft om een ​​negatieve beoordeling achter te laten, is een intern klantenserviceprobleem. U moet de mindset van een ongelukkige klant begrijpen. Ze klagen alleen maar omdat uw bedrijf iets heeft gedaan wat ze niet leuk vonden. Dit kan een fout zijn of een communicatieprobleem. Uiteindelijk is de klant op zoek naar een oplossing. En het is niet altijd een korting. In feite zeggen zeven van de tien consumenten dat ze meer geld hebben uitgegeven om zaken te doen met een bedrijf dat geweldige service levert.

Wanneer een ongelukkige klant u belt, is dit een kans om de situatie op te lossen. En ja, ik weet dat sommige klanten een negatieve beoordeling zullen achterlaten voordat u zelfs de kans hebt om met hen te praten. De service bij hen thuis was misschien zo slecht dat ze gewoon meteen een negatieve recensie op Google achterlieten. U moet begrijpen dat dit geen verloren zaak is; dit is een kans. Dit is een kans om uw team te trainen en een kans om een ​​oplossing voor de klant te bedenken. Uiteindelijk wil je een tevreden klant. U moet doen wat nodig is om die klant te plezieren. Als je dat kunt bereiken, win dan een klant voor het leven. Als je ze eenmaal gelukkig hebt gemaakt, vraag ze beleefd of ze hun negatieve beoordeling kunnen bijwerken.

Dit is de gouden standaard voor succes. Ze kunnen de beoordeling niet verwijderen, maar ze kunnen deze wel bijwerken. U hebt zojuist een gelukkige klant gemaakt en potentiële klanten die dit zien, weten dat als er iets misgaat omdat niemand perfect is, u er voor moet zorgen. Er zijn zoveel slechte bedrijven in de thuissector dat het vinden van iemand die achter hun werk staat heel belangrijk is.

Een ding om in gedachten te houden is hoe kritisch het is om direct te reageren op deze negatieve beoordelingen – een klant proberen te bereiken die zes maanden geleden een negatieve beoordeling heeft achtergelaten, is een moeilijk probleem om op te lossen.

Laten we het nu hebben over recensies die niet legitiem zijn. Laten we eerst een niet-legitieme beoordeling definiëren.

Valse beoordeling achtergelaten door een concurrent
Valse beoordeling achtergelaten door een ontevreden werknemer

  • Nep inhoudsrecensies
  • Off-Topic beoordelingen
  • Verboden inhoud

Dit zijn allemaal soorten beoordelingen die u kunt betwisten met Google en ze kunt laten verwijderen. Laat me eerst definiëren wat ze zijn en je dan stappen geven om ze te verwijderen.

Valse beoordeling achtergelaten door een concurrent
Ja, ze doen het, in plaats van quality time door te brengen met het vermarkten van hun bedrijven, nemen ze nadelige maatregelen om te proberen u neer te halen. Kunt u gek zeggen? Ze bestaan ​​in elke branche waar we een paar van onze concurrenten hebben die ons dit aandoen. Als u de beste bent, komen er mensen voor u. Dit is natuurlijk een schending van de Google-richtlijnen waarover ik hierboven heb gesproken.

Ongelukkige werknemer
Als je er nog nooit een hebt gehad, in de woorden van Yoda “Lucky You Are”. Maar als u een ontevreden medewerker heeft gehad en deze een negatieve beoordeling achterlaat om uw bedrijf te schaden, dan is dit een negatieve beoordeling die u door Google kunt laten verwijderen.

Fake Content Reviews
Iemand die een review achterlaat om een ​​ander bedrijf te promoten. Of om over dingen te praten buiten het zakendoen met U. Beoordelingen als “Ik belde op een zondag om 19:00 uur en niemand antwoordde dat ik dit bedrijf nooit zou gebruiken”.

Off-Topic beoordelingen
Als iemand zou zeggen: “Ik zou deze jongens nooit gebruiken, ze combineren religie met zaken.” Allemaal omdat U een christelijke bumpersticker op uw vrachtwagen hebt. Of misschien heeft u een politieke sticker op uw voertuig zoals “Trump 2020”. U kunt geen negatieve beoordelingen krijgen voor dit soort scenario’s.

Verboden inhoud
Google verwijdert beoordelingen die haatzaaien bevatten. Dingen zoals aanstootgevende, gevaarlijke of persoonlijke aanvallen. Moet ik een expliciete seksuele verklaring geven? Nee ik maak een grapje.

Als u de tijd neemt om de Google-richtlijnen door te nemen en dat zou u moeten doen. Ze gaan in op alles wat illegaal is. Hier is een lijst van allemaal, maar ik zou de definitie van elk gaan bekijken.

Verboden en beperkte inhoud van Google

  • Spam of nep-inhoud
  • Off topic
  • Beperkte inhoud
  • Illegale inhoud
  • Terroristische inhoud
  • Seksueel expliciete inhoud
  • Aanstootgevende inhoud
  • Gevaarlijke en afwijkende inhoud
  • verpersoonlijking
  • Belangenverstrengeling

Als u vindt dat eventuele negatieve beoordelingen die u in een van deze categorieën past, dan zijn er een paar dingen die u kunt doen. Hieronder zal ik ze allemaal afbreken.

Het eerste wat u hoeft te doen, is de beoordeling markeren die u probeert te verwijderen.

More from our blog

See all posts