Inhoud optimaliseren voor aanbevolen snippets

  • April 16, 2019
  • SEO

Zoekmachine optimalisatie » SEO kennisbank « SEO Blog | Inhoud optimaliseren voor aanbevolen snippets

SEO is niet alleen een race naar de nummer één plek. Tegenwoordig moet u snel op de been blijven om strategies zoals Featured Snippet Optimization uit te proberen. Featured Snippets (ook bekend als Rank Zero) nemen het over. Volgens een onderzoek van Ahrefs in 2018 nemen zoekwoorden met Featured Snippets 8,6% van alle klikken, terwijl 19,6% procent naar het organische zoekresultaat gaat dat op nummer 1 staat. Dit kan helpen om verkeer naar uw site te brengen zonder karnen met nieuwe inhoud of backlinks.

Laten we eerlijk zijn, het wordt steeds moeilijker om te scoren, vooral voor degenen die niet weten wat ze zouden willen bereiken met hun SEO. Dat is de reden waarom na de basisprincipes van het optimaliseren van uw site om te worden gerangschikt op de SERP van Google, het kijken naar Featured Snippets als een manier om concurrentievoordeel te behalen voor het verkeer iets is waar u zeker rekening mee moet houden.

Wat zijn uitgelichte fragmenten?
Uitgelichte fragmenten zijn typen zoekresultaten van Google die een samenvatting weergeven van een webpagina die direct een zoekopdracht beantwoordt. Het verschijnt bovenaan de pagina met zoekresultaten. We hebben deze handleiding opgesteld om u te helpen aan de slag met de soorten inhoudsclassificatie voor een aanbevolen fragment. Bekijken:

Wat zijn de soorten aanbevolen snippets?

  • Paragraaffragmenten
  • Genummerde lijstfragmenten
  • Opsommingstekenlijstfragmenten
  • Tabelfragmenten
  • YouTube-uitgelichte fragmenten

Laten we het over statistieken hebben. In 2018 laat een onderzoek zien dat 30% van de zoekresultaten in Google uitgelichte fragmenten bevat. Volgens Stone Temple beantwoordt ongeveer 97% van deze aanbevolen fragmenten de vraag van gebruikers correct en nauwkeurig. Als u nummer een bent voor een zoekwoord en u een plek in een aanbevolen fragment verdient, is de kans groot dat u een klikfrequentie van 28% behaalt in vergelijking met de 26% pagina’s die geen aanbevolen fragment hebben op basis van een studie door Ahrefs.
Het bevestigt de rol van aanbevolen fragmenten bij het targeten van hoge zoekranglijsten omdat deze uitstekend werk verricht in het aanpakken van gebruikersintenties. Uitgelichte fragmenten zijn meer dan alleen informatie in de SERP, omdat hiermee ook gebruikersquery’s met betrekking tot uw bedrijf worden geïdentificeerd.

Het targeten van aanbevolen fragmenten betekent niet dat u het beste zoekresultaat moet zijn. Volgens een onderzoek van Ahrefs staat slechts 30,9% van de aanbevolen fragmenten in 2017 op nummer 1.

Uitgelichte fragmenten zijn ook belangrijk voor de optimalisatie van spraakdoorzoekingen. Moz bevestigt dat het zoeken naar spraak antwoorden leent van meer dan 85% van de paragraaffragmenten komen naar voren als gevolg van stemantwoorden. Dit is informatie die in de nabije toekomst nog nuttiger zou zijn, aangezien Google voorspelt dat tegen 2020 meer dan de helft van de zoekopdrachten zal resulteren in gesproken zoekopdrachten.

Het lijdt geen twijfel dat het plaatsen van zoekwoorden met aanbevolen fragmenten deel moet uitmaken van elke SEO-strategie. Hoewel sommige SEO’s fousen opfrasen voor het stelen van klikken omdat het al enkele van de gebruikersvragen beantwoordt, mag het nooit worden gemist. Neem het van ons aan, want we konden onze inhoud rangschikken op sleutelwoorden met fragmenten en zo hebben we het gedaan.

Onderzoekszoekwoorden met uitgelichte fragmenten
Of u nu nieuwe inhoud schrijft of oude inhoud optimaliseert, u kunt het zoekwoordverkenner of organische trefwoordenrapport van Ahrefs gebruiken om te zoeken naar sleutelwoorden met fragmenten.

More from our blog

See all posts