On-page zoekmachine optimalisatie

  • March 29, 2019
  • SEO

Zoekmachine optimalisatie » SEO kennisbank « SEO Blog | On-page zoekmachine optimalisatie

Basisprincipes van On-page zoekmachine optimalisatie

On-page zoekmachine optimalisatieZoekmachine optimalisatie is het proces om uw website te verbeteren, zodat de zoekmachines, zoals Google en Bing, uw website goed kunnen begrijpen en indexeren. Bedrijven en website-eigenaren willen via zoekacties een toppositie behalen, zodat meer doelgerichte bezoekers naar de site komen.

Er zijn verschillende aspecten aan zoekmachine optimalisatie, waarvan de meest fundamentele twee factoren onderscheidt. De twee primaire factoren zijn on-page zoekmachine optimalisatie, terwijl de andere off-page zoekmachine optimalisatie genoemd wordt. In dit artikel zullen onze SEO specialisten de factoren nader toelichten.

Bij on-page zoekmachine optimalisatie zijn de factoren die worden onderzocht en verbeterd voor de zichtbaarheid van de zoekresultaten gerelateerd aan de werkelijke aanpassingen en wijzigingen die zijn aangebracht op de website waarnaar wordt gekeken. Factoren op de pagina omvatten onder meer details als metatags, metabeschrijvingen, de werkelijke inhoud op de pagina, de paginatitel en de URL om er een paar te noemen.

Meta-tags en beschrijvingen zijn trefwoorden en korte beschrijvingen die in de code van de website worden geplaatst. Deze metagegevens worden gebruikt door de zoekmachines, terwijl ze nieuw gemaakte of bijgewerkte inhoud verkennen. Dit daadwerkelijke proces van het crawlen van het web en het opmerken van wijzigingen en nieuwe informatie wordt ‘indexering’ genoemd.

Door indexering kunnen zoekmachines de nieuwe webpagina’s en websites die worden toegevoegd, continu toevoegen, evenals de updates die worden uitgevoerd naar de items in cyperspace. De metagegevens zijn nuttig voor de zoekmachines om inzicht te krijgen in waar deze sites over gaan en welke zoekwoorden hieraan zijn gerelateerd.

De inhoud die op een website wordt weergegeven, inclusief de trefwoorden die op de website verschijnen, is ook belangrijk om meer bewijs en inhoud aan de zoekmachines te leveren, zodat deze kan helpen bepalen hoe de webpagina’s en de site gerelateerd zijn aan het zoeken naar zoekwoorden. Frisse inhoud, nieuwe informatie en bewijs van daadwerkelijke wijzigingen die regelmatig worden aangebracht, helpt websites vaker opgemerkt en gevonden door Google, Bing en de anderen te vinden. Dit is een van de redenen dat blogs de neiging hebben om het goed te doen in de zoekresultaten, en zijn populair voor zoekmachine-optimalisatie.

De daadwerkelijke URL kan een indicatie geven van wat een bepaalde webpagina inhoudt voor de zoekmachines. Als de naam van een pagina bijvoorbeeld “services.html” is en deze pagina op het domein “mijnvoorbeeldoodgieter.be” staat, geeft de volledige URL aanwijzingen dat deze pagina over “sanitaire diensten” en de context van de inhoud op dat moment samen met de metadata en andere elementen moeten dit ondersteunen.

Kort samengevat, dit is hoe zoekmachine optimalisatie op de pagina werkt. In het ideale geval bieden deze verschillende aspecten van elke webpagina en website een reeks aanwijzingen die de zoekmachines helpen te begrijpen waar de pagina over gaat, met welke zoekwoorden het verband houdt en hoe relevant en inhoudrijk het is gerelateerd aan een bepaalde zoekopdracht.

Wanneer Google en de andere zoekmachines snel en gemakkelijk kunnen begrijpen waar uw webpagina over gaat, wordt uw site als geoptimaliseerd beschouwd en zou u moeten profiteren van de manier waarop de site wordt weergegeven in de zoekresultaten. Onze SEO specialisten adviseren u graag in de provincies Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Brussels hoofdstedelijk gewestls

More from our blog

See all posts