SEO-inhoud schrijven

  • February 6, 2020
  • SEO

SEO-inhoud schrijven

Hoogwaardige inhoud heeft de kracht om uw bedrijf te laten groeien. SEO-inhoud op een website is ontworpen om zowel online gebruikers als zoekmachines aan te trekken en te behagen.

SEO copywriting:

Brengt verkeer
Bereikt uw doelgroep
Overtuig bezoekers om actie te ondernemen
Verhoogt uw rankings in de zoekmachines
Onder de indruk? Er is een reden waarom inhoud wordt beschouwd als de koning van het online marketingrijk.

In deze zelfstudie leert u vijf stappen over het schrijven van SEO-inhoud – een vak dat traditionele en digitale copywritingtechnieken combineert met praktische tips voor zoekmachineoptimalisatie.

Stappen om SEO-inhoud te schrijven.

Identificeer uw publiek
Het is leuk om te geloven dat iedereen u producten of diensten wil kopen, maar dat is gewoon niet het geval.

Er is een specifiek publiek voor wat je hebt, en je inhoud moet worden geschreven met dat publiek in gedachten.

Wie is uw doelgroep? U moet het uitzoeken. U kunt dit doen door belangrijke vragen te stellen, zoals welk type persoon mijn product wil of nodig heeft? Hoe oud zijn zij? Wat is hun gemiddelde opleidingsniveau? Wat denken deze mensen, behalve demografische informatie, wanneer ze naar uw site zoeken?

Door meer te weten te komen over hun gedrag en verlangens, kun je inhoud schrijven waar ze waarschijnlijk meer geboeid en overtuigd van zijn. De beste SEO-inhoud zorgt er ook voor dat ze terugkomen voor meer. Lees meer over hoe u uw publiek kent .

Definieer het doel van de inhoud
Indien u weet voor wie je schrijft, heeft u een duidelijk idee van waar u over schrijft. Een van de kenmerken van SEO-inhoud is dat deze georganiseerd is. Elke webpagina heeft een duidelijke onderwerpfocus en een duidelijke plaats in de grotere hiërarchie van de site – of het nu gaat om een ​​categorie services, een enkel product of een handleiding zoals deze. Met andere woorden, het is geen goed plan om over alles op elke pagina van uw site te schrijven. Dit is verwarrend en nutteloos voor zowel de lezer als de zoekmachines. In plaats daarvan wordt u specifiek. Door een doel voor elke pagina te definiëren, kunt u nuttige inhoud schrijven die op het onderwerp blijft en die uiteraard de zoekwoorden bevat die klanten waarschijnlijk gebruiken bij het online zoeken.

Wijs trefwoorden toe
Het schrijven van SEO-inhoud met een doel in gedachten leidt tot de identificatie van relevante zoekwoorden van een pagina. Uw doel en het onderwerp van elke pagina geven informatie over de primaire zoekwoorden die u op die pagina gebruikt. Hoewel dit een organisch proces is, is het ook belangrijk om te weten wat uw zoekwoorden zijn en te oefenen met het toewijzen van zoekwoorden aan elke pagina.

Om trefwoorden toe te wijzen, kiest u een primair trefwoord dat de pagina beschrijft en een paar gerelateerde trefwoorden die het primaire ondersteunen. Juiste SEO-inhoud bevat deze woorden niet alleen in het hoofdgedeelte van de pagina (koppen, afbeeldingen en links), maar ook in het hoofdgedeelte, zoals in de titeltag, metabeschrijving en meta-zoekwoorden. We hebben gedetailleerdere SEO-copywriting-tips voor het hoofdgedeelte en hoofdgedeelte van elke pagina in de SEO Tutorial.

Schrijf unieke kwaliteitsinhoud
Kwalitatief schrijven is bijna onzichtbaar omdat het een bericht zonder obstakels levert. Het is uitnodigend, nuttig en kan zelfs vermakelijk zijn. Als u niet zeker bent van uw schrijfvaardigheden, huur dan een professional SEO bureau in om elementaire grammatica en spelfouten te voorkomen waardoor je bericht je doelgroep niet meteen bereikt.

Maar zelfs de best geschreven inhoud kan saai zijn. Dus hoe val je op?

Ontdek uw unieke verkooppropositie (USP) – waarmee uw bedrijf zich onderscheidt van uw concurrenten – en gebruik het als inspiratie om uw inhoud te schrijven.

Onze USP als SEO-bureau is bijvoorbeeld onze focus op kwaliteitstrainingen. We bieden tutorials en workshops voor klassikale training waarmee klanten daadwerkelijk het vak van SEO kunnen leren en het zelf kunnen doen. We doen dat als onderdeel van onze missie om ons te onderscheiden als de leider in SEO-onderwijs. Omdat dat uniek is! Ontdek uw USP en geef uw lezers en klanten nuttige informatie of voordelen die ze nergens anders kunnen vinden.

In termen van doelen voor zoekmachineoptimalisatie betekent kwaliteitsinhoud inhoud die voldoet aan bepaalde SEO-richtlijnen en best practices. We hebben een paar do’s en don’ts van kwaliteitsinhoud die u moet overwegen bij het schrijven van SEO-inhoud.

Inhoud optimaliseren
Stappen 1 tot 4 hierboven kunnen u helpen bij het schrijven van inhoud van hoge kwaliteit. Maar het is nu tijd om het te optimaliseren voor SEO-doeleinden.

Het optimaliseren van website-inhoud voor SEO omvat het gebruik van trefwoorden op belangrijke plaatsen op uw website, zo vaak als normaal is in uw branche en voor uw type bedrijf. Deze stap kan niet worden uitgevoerd zonder een kijkje te nemen bij uw beste concurrenten.

Met behulp van bepaalde SEO-tools, zoals de Single Page Analyzer en het Domain Indexing Report, kunt u de webpagina’s van uw concurrenten analyseren om deze informatie te leren. U wilt weten hoeveel inhoud u op elke pagina nodig heeft. U moet weten hoe vaak u deze zoekwoorden in de inhoud gebruikt en waar u ze kunt plaatsen. We beschrijven de optimalisatie van inhoud voor SEO in detail in onze uitgebreide SEO Tutorial, met de SEO-tools die we zojuist hebben genoemd op de pagina ingebed en gratis te gebruiken.

Het schrijven van SEO-inhoud is een taak die het best wordt uitgevoerd door een professionele schrijver met een combinatie van geavanceerde vaardigheden om inhoud te produceren die zowel online zoekers als spiders van zoekmachines verbijstert. Sommige van de beste schrijvers van vandaag werken in de industrie en gebruiken hun vaardigheden om bedrijven te helpen groeien. Als je serieus bent om je concurrentie te verslaan en je klanten te geven wat ze willen en nodig hebben, overweeg dan om met een SEO-schrijver of -bureau te werken. Weet u dat u SEO-inhoud op uw website nodig heeft?

Zoals altijd, als u ervoor kiest om het zelf te doen, zijn we er voor u. We kunnen u zelfs de SEO-tools bieden die u nodig hebt om de klus te klaren. Of u het nu zelf doet of een professional inhuurt, behandel hoogwaardige SEO-inhoud als de ruggengraat van uw effectieve organische optimalisatiestrategie voor zoekmachines.

Meer informatie over onze inhoudsservices
Wilt u meer weten over inhoudsservices die zijn afgestemd op de behoeften van uw unieke bedrijf? Vraag een offerte aan en ontdek de gepersonaliseerde oplossingen die we kunnen bieden om uw inhoud harder voor u te laten werken. Of bel ons vandaag op 014-890732 of email ons op [email protected] om te praten over hoe we kunnen helpen.

More from our blog

See all posts